Shrnutí - 1. polovina září 2012
Sobota 1. 9. 2012
- Zahájily jsme školní rok 2012/2013 - Šárka je žákyní 2. třídy ZŠ Na rovině v Lázních Bohdaneč v režimu individuálního vzdělávání (domácího vzdělávání)
- Šárka si přečetla přání od své nové třídní učitelky - viz příspěvek
- Ukázaly jsme si plány učiva a mluvily jsmeo tom, co se budeme učit a jaké předměty Šárku nejvíce baví
VLASTNÍ AKTIVITA Šárky
- Šárka zpívala sama do mikrofonu na Zámeckých slavnostech - jako první odvážlivkyně (ze své iniciativy) písničku: "Když jsem byl malý"... (říkali mi naši, dobře se uč... Oblíbená píseň ze skautského tábora)
- po návratu z akce tvořila z korálků, papírů za použití lepidla a nůžek
Úterý 4. 9. 2012
- dopoledne - opakování z českého jazyka - písmena a hledání v textu
- odpoledne - opakování z matematiky - číselné řady (na pomůcce do čísel 1000), psaní čísel podle diktátu (do čísel 10 000), porovnávání věcí a čísel
VLASTNÍ AKTIVITA ŠÁRKY:
Šárka dala Markétce vybrat knížku a četla jí texty a ukazovala obrázky a dávala doplňují otázky (Knížka o pravidlech bezpečného provozu na silnici)
Středa 5. 9. 2012
VLASTNÍ AKTIVITA ŠÁRKY: práce s modelínou
Čtvrtek 6. 9. 2012
- dopol: opakování z češtiny - psaní. Při psaní dopisu jsme narazily na problémy - proto pak na kartičkách písmenek procvičovala některá vybraná písmenka (dle jejího výběru - konkrétně P, M, CH, H) a jako nápomocnou měla A3 abecedu se vzory
- poté jsme si zahrály domino s hodinami (procvičování hodin, třídění)
- po svačině psala ještě text tiskacími písmeny (oblíbenou píseň Když jsem byl malý...
VLASTNÍ AKTIVITA ŠÁRKY: předcházející večer a dnes ráno tvorba vlastních mandal s kružítkem
Pátek 7. 9. 2012
- celé dopoledne - lesní školka
Sobota 8. 9. až úterý 11. 9. 2012 - Dovolená
VLASTNÍ AKTIVITA ŠÁRKY:
- šplhání po stromech, trhání jablek
- 2 dny prodávání jablek na ulici (s kamarádem si zorganizovali krámek - deku s nabídkou zboží, napsali cedulky, vytvářelaiceny, komunikovali s prodávajícími. Procvičili si násobení třemi a čtyřmi)
- řešení obavy z nespravedlivého dělení - učení, že vše má řešení a je potřeba mluvit o svých obavách a hledat "co stojí za tím, když něco nechci / někdo nechce)
- čtení komixů Čtyřlístků
Středa 12. 9. 2012
- dopol. - samostatná práce - vymýšlení a překreslování obrazců skládaných z tangramu
- ČJ - jaké jsou druhy vět a přiřazování 16 vět do druhů
- práce s novou pomůckou na zapalování se sirkami (vlastními slovy pak popisovala, co a jak se děje při hoření, co je potřeba pro vznik ohně apod.)
- MAT - dokončení práce s pomůckou - čísledné řady 2989 až 3028
- vyplnění sešitu spojovaček - 12 stran - spojování číselných řad od 1 do cca 30
- odpol. - čtení ze slabikáře
Čtvrtek 13. 9. 2012
- dopol. - MAT - Šárka vymýšlela 30 příkladů na vyskládání obrázku loďky na stovkovou tabuli
- naučila se SUDÁ - LICHÁ - princip pochopila a uměla ho použít pro různá čísla do 9000. Měla obrovskou radost z toho, že na to sama přišla (takovou, že jsem jí to nechtěla ani kazit jedničkou s hvězdičkou a napsala jsem jí slovní hodnocení do notýsku)
- zapsala si naučené do notýsku (pro sebe shrnutí)
VLASTNÍ AKTIVITA ŠÁRKY:
- uvařila oběd (fazole na pánvi - otevření konzervy, zapnutí plotny, míchání, nandání, uklizení)
- odpol. - tvoření ze skartovaného papíru se sestrou a kamarádkou na návštěvě
- cvičení z DVD Břišní tance (sama našla, zapnula a do své aktivity nalákala i kamarádky)
Pátek 14. 9. 2012
- celé dopoledne - lesní školka